Tuesday, March 29, 2011

DIA DEMAM KETIKA USIANYA 18 BULAN...

25 Mac 2011.. genap la usia AIRIS 18 bulan.. 
hmmm.. sekejap je mase berlalu..
rase mcm semalam je terdengar AIRIS bersin n menangis mase mula2 dia lihat dunia dulu..
Skang ni dah besar panjang dah...heheh
Update berat AIRIS mase check up hari tu, 10.5 kg
Tinggi pulak 75 cm..
Pastu kene Cucuk last skali tuk sthun stegah..
Belum sempat menjelang malam, demam pulak tuan puteri tu..
4 hari jugak AIRIS demam..
termasuk la dengan meracau nya, menagis nya, 
membuatkan ibu nya yg sdg sarat ni  tak tido malam..
ni la muka budak demam tu.. kesian AIRIS.. ibu xleh tgok AIRIS sakit. ibu sedih...

Alhamdulillah, skang AIRIS dah sihat mcm biasa..
dah aktif blik mcm sblum die demam dulu..
rumah dah jadik macam kapal karam balik..
Mulut dah mcam murai..pot pet pot pet tah ape yang di bebelkan..hahaha
Tengok je la pic2 kat bwh ni..
tgok pic pun dah tau mcm ne notti nye anak ibu sorang ni..
Buat ibu ngan papa tak kering gusi..
 Eiiii... ucuk la ibu ni...
 Papa ngan ibu ni notti ye!! Airis babab nanti tau la..
 Ooooo.. ibu amik gambar curi ye... siap ibu kakak gusti jap lagi..
 hahaha..papa ngan ibu x dapat cari kakak.. kakak dh nyorok ni.. port baik punye..hehehe..
sambil buat peace tu.. tak tahan bdk kecik srg ni..
dah la ibu.. kakak dah letih la.. 
pegi sikat rambut tu, dah macam hantu kak limah kakak tengok..hahahahha..
Pastu die buat gaye USOP sambil gelek2 tangan mcm dlm cite antu kak limah tu....
"KITE BAKO JE..."
ape lagi.. berguling2 papa ngan ibu tergelak...
hahaha

13 comments:

alyyani said...

kalau rumah tak macam kapal karam, kalau anak tak seaktif biasa, kita risau kan? takpe la kapal karam pun. :) airis nak jd kakak dah :)

::Mamalyna:: said...

alhamdulillah, dah sihat dah iris... tak sanggup tengok anak melepek demam, pasif jer...

airis naufal said...

btul2.. sunyi sgt.. dlm hati ni terdetik, bile la ank aku nak sihat ni.. nak sruh die sepahkan2 rmh..hahaha time org tu bt sepah, kite plak jdik tarzan..

airis naufal said...

mamalyna: tu la.. kesian kalo ank demam.. kita pulak yg x lalu nk mkn..

noor said...

kalau ank demam kita mmg xsng ati kan..
kakak pun suka dok dlm bakul yer

salam kenal dr saya..

airis naufal said...

salam kenal jugak dr saya..tq coz view my blog..=) nice 2 meet u

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

so sweet girl....kesian dia demam ye...

airis naufal said...

cik jue: demam 4 hri cik jue.. hari ahad tu bru kebah.. tu yg bwk g playgorund kt presint 5 tu

MummyEcha said...

wow...garangnyer airis..nanti ader adik x mo garang2 tau...hihihi..

airis naufal said...

mummyecha: kalo ade adik x tau la cik bal.. garang bkn main ni.. hehe

papa said...

hahahaha...ucuk masyam masyin papa ngan ibu...mcm2 pgai..kite bako je..hahahaa

airis naufal said...

papa: tu papa yang ajar ye.. hahaha

Aleyn said...

alhamdulillah Airis dah sihat...dah macam2 gaya dah Aunty tengok.....stay healthy and fun!!!