Sunday, June 12, 2011

EXCLUSIVE.. KELAHIRAN AIRIS QISYA AMANI ..

Warning! hanya yang berani je boleh tengok pic2 kat bawah ye... =)

Alhamdulillah.. 38 minggu menanti, akhirnya lahirlah seorang lagi khalifah Allah dimuka bumi yang fana ini pada 

Khamis, 26 Mei 2011 jam 1.05  tghari..di Hospital Pakar An- Nur Bangi..
 Lahir seorang bayi perempuan yang di beri nama 
AIRIS QISYA AMANI BINTI HAFIZ..  
yang bermaksud
AIRIS - Sejenis Bunga
QISYA - Hidup Dalam Keadaan Baik
AMANI - Cita2, Ketenanganku, Kesejahteraanku

Kelahiran ketiga dalam keluarga kami.. hmm.. maksudnya, anak kami dah 3 orang.. tapi, itu kalau 
'ARWAH ABANG NYA' ( MUHAMMAD HADIF NAUFAL BIN HAFIZ ) masih ada..

Kelahiran secara induce atas nasihat dr. Khamsiah Muda.. Kelahiran adalah secara normal..Alhamdulillah.. teramat mudah melahirkan puteri kami yang ketiga ni.. Berbekalkan pengalaman yang ada, aku dpat mengatasi dengan tenang segala kesulitan yang timbul... Syukur..
Tiada ape yang menggembirakan hati ini, selain dapat melihat wajah anak yang dikandung selama 9 bulan lahir ke dunia.. 
jom kita bekongsi pengalaman... sesiape yang berani sahaja leh tgok pic kat bawah ye.. 


 kepala saya baru nak keluar... kesian ibu.. mase ni mesti ibu tengah sakit kuat kan?..sabar ye ibu.. sesungguhnya kesakitan melahirkan anak kedunia itu adalah penghapus dosa2 kecil...
 Assalamualaikum ibu... terima kasih kerana melahirkan saya ke dunia..
 tak dapat dibayangkan mcam mane kesakitan yang ibu alami waktu ni.. Insyaallah ibu, sya akan jadi anak yang baik..
 inilah wajah saya.. setelah 9 bulan hidup di dalam rahim ibu, akhirnya sya hadir menjengah dunia.. melihat wjah papa.. ibu.. dan kakak... dan melihat semua wajah2 orng yang sayangkan sya...Semoga kehadiran saya di dunia ini tidak mengundang kebencian kepada sesiapa..
 terima kasih dr. Khamsiah Muda kerana menyambut kelahiran saya...
inilah saya... saya lahir ke dunia ini dalam keadaan suci dan bersih umpama kain putih.. doakan saya menjadi anak yang baik didunia dan akhirat..

6 comments:

syawalsimpsons said...

kakak...besarnyer anak kakak...adoi..touching saya tgk pic tu tau....congrate kakak..mudah bersalin....

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

moga amani jadi insan yang berjaya didunia dan akhirat

alyyani said...

alhamdulillah ayu dah selamat bersalin ye congrats to u and your little family. and welcome baby qisya! dr. kamsiah best! :D

Salmi Khairil said...

alhamdulilah...seronok sy tgk pic nie..tahniah,...moga sy diberi kesempatan untuk pengalaman yg sama...

putri asfiera said...

salam....
suke sgt tgk...thniah ye ayu...semoga amani jadi bby gurl yg baik mcm akak nye...besar btl pngorbanan seorg ibu...nnti bile die dh besar..die tgk blg ni msti die t'haru...jadi kn ia 1 inspirasi

Aleyn said...

Memang eksklusif gambar ni....harus tunjuk kat Amani biler besar nanti...baru dia tahu bagaimana ibunyer melahirkannyer di dunia ni....semoga dia beringat dan sentiasa di bawah lindungan Allah S.W.T, amin