Thursday, December 2, 2010

IBU.... 170 DAYS TO GO...

Assalamualaikum semua kawan2 ibu...
sebenarnya saya nak berkongsi kegembiraan dengan aunty2 semua sebab....
saya bakal dapat adik 170 hari je lagi...INSYAALLAH...
haaa.. nak tau tak ibu saya suke buat ape dan
makan ape mase mengandungkan bakal adik saya???
jap eaaa.. jap eaa....
firstly.......
dah tentu la ibu saya minum susu..
untuk kesihatan ibu ngan bakal adik saya...

tapikan..............................
sejak papa belikan ibu susu ni,
saya tengok susu tu tak pernah surut2 pun..
ooooo... ibu x nak minum susu ye...
nanti kakak bagi tau papa!

rupe-rupe nye ibu saya suka minum susu ni..
patut la saya tengok dalam peti, penuh dengan susu niiiii je...
tapi xpe la ibu.. janji ibu minum susu...
kalo tak minum langsung, nanti ibu sakit tulang kaki macam ibu
mengandungkan arwah abang dengan kakak dulu...
kesian ibu....
p/s: pssssttttttttttttttt....
hari-hari saya ambik susu ibu ni bawak pegi rumah emak...

hehehe.. rahsia tau ibu... jangan bagi tau papa!

yang ni pulak ubat homeopati ibu...
errmmmm..ape homeopati tu ek???
tah la... saya pun tak tau nak terjemahkan pada kawan2 ibu semua... nama ubat ni SALINDAH..
papa sentiasa kena ingatkan ibu tuk makan ubat..
sebab ibu saya pelupa sikit...
ibu cakap, makin ramai seorang ibu lahirkan anak,
makin cpt la dia jadik pelupa....hmmmm... ye ke?
kesian ibu kan...
ubat ni kalo nak makan kene kemam sampai habis..
agaknye, ape la rase ubat tu kan?

tapi.. kakak nak pesan kat ibu ni... ibu kena rajin makan ubat tau! untuk kesihatan ibu ngan bakal adik kakak... kalo ibu sakit, sape nak jaga kakak nanti..
setiap malam lepas tidokan saya,
ibu mesti ambil pencil n bukak buku ni..
tah ibu buat ape pun saya tak tau...
tajuk buku ni SUDOKU..
papa ade cakap ngan saya,
mase ibu mengandungkan saya dulu pun ibu suka main SUDOKU..
pastu, kejap2 ibu termenung sambil gigit hujung pencil..
agaknye,
mase kecik2 dulu mesti ibu suke gigit hujung pencil kan?? hehehe..

p/s : sebenarnya saya curi-curi intai ibu tengah buat ape...
saya tido2 ayam je mase tu.. jangan marah ye ibu...=)

hmmmm... yang ni pulak buku feberet ibu...
kemana saje ibu pegi, ibu akan bawak buku ni..
tengah dodoi saya pun, ibu sempat lagi baca buku ni...
saya pun tak tau tajuk buku ni ape.. sebab saya tak tau baca lagi..
tapi, saya nampak ade gambar baby depan buku tu...
ooooooo....
ni mesti buku untuk orang2 mengandung macam ibu kan???
kadang2 saya curi2 juga nak baca buku ni...
tapi.... bila saya buka,
xde pun gambar2 warna warni macam buku yang slalu papa belikan tu? hmmmm... xnak la saya baca...



haaaaa... papa cakap ini buah DRAGON FRUIT..
bahasa melayunye, buah PITABERI...
aunty pernah dengar ke? saya tak pernah dengar pun..
pelik saya tengok buah ni...
tapikan.. ibu saya suka sangat makan buah ni start dari mula2
mengandung kan bakal adik saya dulu.... .
hari2 ibu makan..pernah pada satu hari tu,
kami pergi ladang buah ni kat Kuala Pilah N.S..
Sekali tengok ladang tu dah tutup..
kesian ibu saya...
pastu papa carikan kat pasar malam...
nasib baik ade jual.. tapi tak banyak..
sebab sekarang bukan musim buah ni...
papa cakap lagi, mase saya tinggal dalam rahim ibu dulu,
hari2 saya makan jagung...
mase tu, ibu saya suuuuka sangat makan jagung.. hehehe...
lain anak, lain ragam kan ibu kan???? kan? kan?


ok aunty2 semua...
nanti saya akan story lagi pasal ibu ngan bakal adik saya tu ye...
saya tak sabar nak tunggu adik saya lahir...
hari2 saya cium perut ibu saya macam papa selalu buat tu...
Hmmm.. seronoknye.....

6 comments:

az rina a.k.a jaijina said...

wah, airis dah nak jadi kakak dah, tahniah..nanti airis takleh dah nakal², airis kene rajin² tolong mama & papa tau..

sHiReEn said...

tahniah.. ni owang umah rasid... terjumpa plak blog ni sbb ada buat n3 pasal raif alfian tu... hehehehe..

raif tu anak kawan sy.. blog sy dah lama terkubur.... malas plak nak berblog.. tp suka baca blog orang jerr..

anie said...

semoga airis jadi kakak yang baik..nnt tlg ibu jaga adik tau

ayunaufal said...

rina:tq rina.. tu la, asni xleh notti2 dah..kene rajin tlong ibu jaga adik..heheh

ayunaufal said...

shiren; ooo ni wife rasid ye.. rase sya pernah baca gak blog awk tu.. nt on kan la blik blog tu.. leh tgok gelagat 3 org bdak comel tu..heheh

k.anie: insyaallah.. moga airis jadik kakak yang baik...amin

Cik Jue said...

mogta airis juadi anak yang solehah sayangkan adik ye...