Tuesday, December 20, 2011

MAAFKAN IBU KAKAK!!


 Maafkan ibu kakak..maafkan ibu... 
malam tadi ibu suap kakak makan... 
mase ibu suap udang dlam mulut kakak, 
kakak gigit tangan ibu.. 
aduh..sakit betul.. 
tepat kat kuku ibu.. 
sepantas kilat, ibu lempang muka kakak... 
kakak terkejut.. mugkin kakak ingat 
nak gigit udang tu, 
tapi tergigit tangan ibu... 
kakak terus nangis.. 
entah knpa dengan ibu mlm tadi, ibu pun tak tau.. 
dh lempang muka kakak tu, 
ibu letak kakak kat balkoni luar, 
ibu kunci pintu.. 
kakak panggil ibu... 
"ibu... sakit ibu... sakit... "
"ibu...kakak kat luar ni.." 
sambil menagis dan ketuk2 pintu... 
sedihnye ibu.. ibu buka pintu, 
ibu nangis.. ibu peluk kakak kuat2.. 
ibu cium2 kakak puas2..
ibu tak sengaja kakak...  
maafkan ibu... 
ibu sayang kakak sangat2... 
lebih dari nyawa ibu sendiri...


Maafkan ibu sekali lagi KAKAK.. 
sesungguhnya ibu berusaha menjadi ibu 
yang terbaik buat anak2 ibu.. 
tapi kadang2 ibu terlupa... ibu tertewas juga... 
ibu nak kakak tau.. 


KAMU ADALAH JANTUNG IBU...NADI KEKUATAN IBU.. TANPA KAMU, TAK MUNGKIN IBU DAPAT MENERUSKAN HIDUP DI DUNIA INI...


sekali lagi... maafkan ibu kakak......




6 comments:

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

aduh ..sedihnya n3 ayu nie..kak jue pun sama kadang2 marah farisyah melampau ..pastu rasa sedih pulak..bila dia nangis dan ayat yang dia selalu guna ialah..
"ibu dah tak sayang farisyah ke"??

airis naufal said...

hmm.. sedih kak ju.. tak hnti lg air mate sy ni.. rase bersalah teramat2

Anonymous said...

sometime emosi mengatasi segala2nya.......Hopefully airis akan faham situasi nie....

r|nA @ ja|j|na said...

ayu, same dgn echa malam tadi..skang ni semakin macam²..

semalam balik keje abah dia piat tinge dia, takmo dengar sgt org cakap..turun kete je terus kuar, lari²..kite ni takut kete lintas..pastu ajak masuk lif takmo, bt keras badan dia..tp abah dia dukung jugak..kaur aje dr lif, terus kene piat..nangis jugaklah walau tak kuat pon..

pastu malamnye main bedak pulak, abis satu badan dia sapunya bedak..abah cakap takmo, tp dia tanak dengar..bile abah rampas bedak, menangis kuat² dia..rina pun pukul tapak tangan dia, lagi kuat nangis..lepas tu rina pukul (tak kuat) mulut dia pastu rina cakap "diam", terus dia diam..

mase nilah tetiba rina nagis, tak tahan dah..marah, kecewa, sedih sume ade..sambil nangis rina slow talk dengan dia, rina cakap lain kali mesti dengar cakap ibu & abah..

rase macam failed, looser sesangat, :((((((((

syawalsimpsons said...

sabar la kak....kengkadang emosi mengatasi segalanyer..benda tu berlaku tanpa kiter sedar...sabar la...airis tau yg ibu dier sayang dier..ibu dier tak sengaja buat dier camtu...mungkin juga dier paham...sabar ye kak

Aleyn said...

Selembut2 hati kita ...akan ader masa kita tewas juga dek emosi ....cuma kita janganlah cepat melatah dan ikutkan hati yang sedang panas

Pernah terbaca :
Ketika hati sedang panas
Jika kita sedang berdiri, duduklah
Jika kita sedang duduk, baringlah
Jika kita baring dan masih amarah tidak reda, sejukkanlah ia dengan seteguk air..
InsyaAllah..

Peringatan buat diri sendiri juga...