Monday, November 8, 2010

AL-FATIHAH UNTUK ANAKANDAKU... MUHAMMAD HADIF NAUFAL BIN HAFIZ

09 NOVEMBER datang lagi...
satu tarikh yang begitu mengusik hati, jiwa dan perasaan seorang ibu seperti aku.. walaupun 3 tahun sudah berlalu, tetapi segalanya masih segar di ingatan seperti ianya baru berlaku semalam.... kehilangan permata hati tersayang amat meruntun sekeping hati kecil ini... puas ku tahan air mata ini dari jatuh, tapi aku tak berdaya.. aku hanya insan biasa ... hati ini meredhakan pemergiaannya, cume sesekali muncul wajah suci bersih itu diingatan ini.. tambahan pula dihari lahir dan kematiannya... walaupun Dia tidak sempat hidup didunia, mengandungkannya selama 9 bulan seminggu cukup membuatkan aku terlalu terasa kehilangan Nya.. tambahan pula Dia adalah permata hati yang pertama anugerah Allah kepada aku dan suami...

Abang...
walaupun Abg dah tiada kat d
unia ni,
tapi ibu tak pernah lupakan Abg walau sedetik pun hayat ibu...
Syurga itu tempat Abg...
bergembira dan bermain lah puas2 DISANA...
jangan ada sedikit pun kesedihan di hati Abg
kerana mengingatkan kami disini...

Jangan risau...

kami sentiasa ingat dan rindu pada Abg..

akan ibu hadiahkan
Al-Fatihah untuk Abg setiap kali ibu solat...
Ibu tahu,
Abg selalu datang melawat ibu, papa dan adik2 di sini...

Cuma ibu tak nampak Abg...
tapi naluri ibu selalu terasa Abg selalu ada dengan kami...

Abang...

maafkan ibu kerana telah mengalirkan airmata di hari lahir Abg...

puas ibu tahan...tapi ibu kalah...

apa kan daya
...ibu hanya seorang IBU....
IBU kepada Abg...

Walupun Abg tak dapat tengok wajah ibu,
tapi,
tinggal dalam rahim ibu selama 9 bulan pun dah cukup tuk Abg kan... Cukup tuk Abg mengenali siapa Ibu...
Cukup utk Abg mengerti perasaan ibu...

Abang...

Ibu doakan..
berbahagialah kamu walaupun berad
a nun jauh DISANA...
Ditaman2 syurga yang kekal selamanya...

Bermain lah bersama teman2 mu...

bidadara dan bidadari syurga...
Sesungguhnya ibu bertuah kerana memilki Abg..

Allah kirimkan Abg,
untuk membantu ibu DISANA nt...
Terima kasih kerana hadir dalam hidup ibu
walaupun untuk seketika...
Abg xkan pernah luput
dari ingatan ibu...
Percayalah pada ibu...

Nukilan Ibu...
09 November 2010..
hari ke3 tahun pemergian Abang..


lagi kisah Abang..
http://airisnaufal.blogspot.com/search/label/Naufal


8 comments:

Cik Jue said...

ayu setia kali N3 tentang naufal air mata kak jue pasti mengalir jugak...
Al-fatihah buat naufal...moga kau terus berbahagia di sana...

papa said...

papa pun x mampu nk kata ape lg syg..hanya dgn linangan air mata ckup membuktikan betapa papa merinduimu..walaupun papa seorg lelaki,kdg2 menitis air mata ini bila teringatkan mu..semoga berbahagia DISANA anak ku syg..AL-FATIHAH

ayunaufal said...

kak.ju: tq kak jue coz sudi baca... naufal ttp terpahat dihati saya...

papa; papa jgn sedih ye, kalau papa sedih, ibu pun sedih, sapa nak bagi semngat pda ibu... kita hnya perlu berdoa utk abg... semoga abg juga mendoakan kita disana...amin..

echa said...

Al-Fatihah buat arwah hadif naufal......

Nad @ MamaZakwan said...

ibu jgn sedih2 ye..airis ada temankan ibu..moga arwah naufal tenang di sana..dan sesungguhnya dia akan menanti ibu di sana nnt..

ayunaufal said...

mama zakwan: insyaallah.. moga arwah setia menanti papa dan ibunya diSANA...Amin..

anie said...

alfatihah utk arwah..
papa n mama arwah jgn bersedih tau..
semoga kita bersama dengan dia diSANA nnt...

ayunaufal said...

KAK ANIE: INSYAALLAH...