Wednesday, February 24, 2010

Airis dah 5 bulan..

Hari ni, genapla usia airis 5 bulan... hepi besday 5 month's airis..
dh byak perkara yang airis dh leh buat.. airis dh expert meniarap.. jangan la nak letak2 die atas sofa, pakai jatuh berguling la jawabnye.. tapi kalo dh meniarap x reti plak nk pusingkan badan die balik... dh penat x dpt pusing badan, pastu nanis.. mase meniarap dh nak angkat2 bontot die yg tembam tu. mintak2 x lame g merangkak la ye airis.. kaki airis pun dah kuat..kalo aku berdirikan die, die dh leh berdiri sendiri.. x le jatuh kelepekk cam dulu...















Sume benda yg ade depan mate, sume nak masukkan dlm mulut.. tu yang die suke sgat ggit hidung papa die tu.. nak ggit idung ibu die xleh..sbb idung ibu die xde batang..hehehe.. kalo mkn kat kedai, jgn la nak letak pinggan or air
dekat ngan die...gerenti kena sambar... isap botol nak pegang sendiri, xnak papa ngan ibu suapkan dah... skang die dh pndai pegang skit.. xmcm dlu.. kalo botol tu tercabut dr mulut, pandai lak masukkan sendiri.















bgun je tido, x kire la pagi ke.. petang ke.. malam ke.. nampak je muke aku or papa die trus syum lebar... skang dh pandai wat mimik muke, kalo mgajuk or xde sape pedulikan die,die akan tutup mate n mulut die cebikkan..smbil nangis tapi xkuar air mate...hehehe airis...airis... kdg2 tergelak papa ngan ibu bile teringatkan airis...makin2 bsar, makin mcm2 prangai yg airis dapat... terima kasih sayang kerana menceriakan hidup papa ngan ibu dengan keletah2 airis..
walaupun kadang kala terdetik di hati ibu nak lihat arwah abang membesar macam airis, tapi tu sume impian ibu je.. hakikatnya abang dah xde... airis lah segala-galanya bagi kami..

10 comments:

annafida said...

happy 5th months to baby Airis.

ayunaufal said...

thanks anty fida...

Mummy of Fiona et Thalia said...

She's 2 mth older than Fiona. Dekat2 jer lah ni :)

jue-anna fauzie said...

happay bezday airis yang ke 5 bln...moga sihat sentiasa hendaknye..

ayunaufal said...

mummy fiona et thalia: a ah.. sebaya ngan thalia..airis lahir awl 2 bln je..

k.jue: thanks k.jue...muahhhzz

anie said...

airis da pandai pengang botol sendiri..wah cepat jugak dia ye..rasanye ariq umur ni belum pandai lagi..

ayunaufal said...

pandai gaye die je la k.ani.. time die nak die pgg..time xnk, xde maknenye.. die pun bkn nak sgt mnum susu.. sus cap gntung jdik pilihan hati...hehehe

aunty_tomey said...

ci bam bam kebaboommm...m.cik ni nk dtg umah airis,tp airis kene masak dulu...hehehe

ayunaufal said...

acik dtg tolong masak la...xpun ape kate acik bwk pzza ke, mcd ke...jimat tenaga...xpayah masak..hehehe

ayunaufal said...

acik dtg tolong masak la...xpun ape kate acik bwk pzza ke, mcd ke...jimat tenaga...xpayah masak..hehehe