Tuesday, November 30, 2010

JGN HANTAR ANAK ANDA KESINI...

PUTRAJAYA - Tindakan tidak berperikemanusiaan seekOr seOrang pengasuh yang bertindak menampal mulut, muka dan tangan anak asuhannya dengan pita pelekat semata-mata untuk memaksa kanak2 itu diam memakan diri (padan muke!) apabila dia ditahan baru2 ini.

Pengasuh berusia awal 20-an itu ditahan pada pukul 4 petang pada 23 nOvember lalu di sebuah taska di Presint 14 di sini selepas pOlis menerima satu lapOran daripada ibu Raif Alfian Farid Alfian, 18 bulan.

Kejadian tersebut telah berlarutan sejak OgOs lalu tetapi hanya diketahui ibu mangsa, Hazlina Rahmat, 29 apabila dia dimaklumkan Oleh penjaga kepada kanak2 lain yg turut menghantar anak mereka ke situ 18 nOvember lalu.

Hazlina ditunjukkan sekeping gambar di mana tertera imej anaknya yg sedang menangis dgn mulut, muka serta tgn nya dilekat dan diikat dgn pita pelekat.

Difahamkan taska tersebut mempunyai 5 pengasuh yg mengasuh lebih 30 Orang kanak2 berusia antara 2 bulan hingga 6 tahun dengan kadar bayaran RM300 sebulan.

Hazlina mendakwa, walaupun masih belum pandai bertutur, Raif seakan cuba memberitahunya sesuatu kerana kerap menangis dan menendangnya setiap kali hendak ke taska tersebut.

"Anak saya akan menangis @ merengek kerana dia trauma setiap kali ternampak benda yg dilekatkan dgn pita pelekat."

"Saya cuba bersemuka dgn pemilik taska namun dia menafikannya sehinggalah saya membuat lapOran pOlis."

Dakwa Hazlina, terdapat kanak2 lain yg turut dilayan dgn buruk seperti tgn mereka dimasukkan ke dlm laci & dibiarkan menyusu sendiri.

sumber: kOsmO 30 nOv.

NOTA: Ya Allah... nasib baik ibu tak hantar airis kat taska ni.. kalo tak tak tau ape pulak yang diorg buat kat anak ibu.. mase airis kecik dulu, nyaris2 ibu nak hantar airis ke situ... Allah slamat kan kita... Airis dapat pengasuh yang paling baik dalam dunia ni.. Amin... terima kasih Ya Allah...

6 comments:

Cik Jue said...

kat area mane nie ayu..jahat betul ..patut tutup aje taska cam gini

Nad @ MamaZakwan said...

Ya Allah!! ni belah apartmen ke belah double storey tu ek?

ayunaufal said...

ni belah double story tu.. mmg kekurang ajaran btul... kita hantar anak kita suruh dididik.. die buat anak kita mcm binatang..

sakila's craft said...

mcm kita nih tak bayar lak...sesuka hati je...biar dirasakan...tido la kau dlm lokap tuh...

ayunaufal said...

mmg pun.. bia pdn muke die.. xde hti perut lgsung... xguna btul..

az rina a.k.a jaijina said...

ya Allah, mintaklah di jauhkan perkara² buruk macam ni..