Thursday, October 21, 2010

SELAMAT HARI LAHIR YANG PERTAMA CINTA HATI KAMI... AIRIS MIA DARWISYAH

SETAHUN.... PERJALANAN HIDUP AIRIS
tanggal 25 september kembali lagi.. tarikh yang terlalu istimewa dalam hidup ibu.. tarikh ini jua Allah mengurniakan kami cahaya mata kedua.. ibu bersyukur pada Allah kerana memberi peluang untuk menjadi seorang ibu... akan ibu berusaha menjadi IBU yang terbaik untuk anak2 ibu.. INSYAALLAH..

25 Sept 2009.... 10.32mlm...
haccccuuummmmm( terbersin)... uwa...uwaaa....uwaaa........ suara pertama yang ibu dengar setelah ibu bertarung dengan kesakitan semasa melahirkan airis... airis terbersin dulu, pastu baru menangis.. saat airis terbersin tu, sempat papa ambil gambar airis.. sungguh indah dan berharga nya saat itu...hmmm( tersenyum ibu sorang2)Saat ni terlalu bermakna buat ibu...akhirnya, Allah berikan jua nikmat ini kpada kami berdua.. teringat ibu mase arwah abg Naufal dilahirkan tanpa nyawa...setahun kemudian Allah gantikan pula dengan kelahiran kamu AiriS.. Airis lah penyeri segala galanya bagi kami...
saat jari jemari halusmu menggenggam tangan ibu...syahdu.....

Sebulan berlalu....
berpantang selama sebulan smbil menjaga dan menyusukan kamu dengan susu ibu sungguh x dapat ibu lupakan... senang sgt jaga AiriS... minum susu... tido... minum susu.. tido... mase tu ibu berpantang sendiri je sambil ditemani papa.. wan airis kena blik kampung sebab ade perkara yng lebih mustahak lg nak diuruskan.. wan smpat jaga ibu mase hri pertama dan kedua airis lahir je.. tapi xpe, papa ada tolong ibu.. sblum pgi keje, papa siapkan rebusan air mandi ibu, panaskan tungku ibu, siapkan air milo dgan roti tuk ibu, semua papa buat.. tugas ibu cuma nak mandikan kamu je.. terima kasih sgat pada papa sbb jaga ibu.. I LUV U PAPA..

3 bulan...
5 bulan...
airis dah besar.. dah pandai bergaya dah pun.. seronok sgt bwk airis jalan2 time ni.. x byak kerenah..

6 bulan...
airis dah boleh berdiri.. tapi airis lum pandai merangkak lagi...

7 bulan suda...

bahaginya hidup kami airis.. dengan kehadiran kamu di sisi...

8 bulan...
pandai buat mimik muka.. nak ambil hati ibu dan papa...hehehe.. kelakar je time ni.. airis nak turun dari chair tu.. tapi papa x kasi.. tu yg airis buat muke camtu..

10 bulan...
makin pandai kamu airis... gambar ni yang paling ibu suka sgt2..

11 bulan...
membesar bagai johan.. umur ni airis dah pandai berjalan tanpa sokongan.. airis leh jln sendiri...

SETAHUN SUDAH AIRIS MENEROKA DUNIA.SESUNGGUHNYA, SAAT SETAHUN MEMBESARKAN KAMU AMAT2 IBU RINDUI..SAAT INDAH MENATANG KAMU SETELAH MELALUI KEPAYAHAN ADALAH DETIK INDAH YANG TAK MAMPU DIUNGKAP DENGAN KATA-KATA...

Selamat Hari Lahir AIRIS MIA DARWISYAH cinta hati papa dan ibu... semoga kamu mendapat keredhaan didunia dan diakhirat, menjadi anak yang solehah, jangan sia2kan hdup kamu.. jadilah orang yang berguna dan mendengar kata2 kami Amin...IBU doakan kebahagiaan buat kamu Anakku AIRIS...

PUISI BUATMU AIRIS..

Anakku.. lihatlah sekelilingmu..
inilah dunia mu...
inilah pentas permainanmu...
jangan gentar, jangan gerun...
bangunlah kau berdiri gagah...
usah mengundur, usah mengalah...

wahai anakku..
usah kau meninggi diri...
atau sombong dan saling membencii...
ingatlah pada Tuhan mu...
taatlah pada ibubapa mu..
bulatkan segala tekad mu..
dan berpeganglah pada janji-janji mu...
sesungguhnya anakku..
dunia ini adalah milikmu..
janganlah dipersiakan segalanya...
janganlah dibazir peluang yang ada...
ingatlah anakku....

No comments: