Thursday, December 3, 2009

Majlis Aqiqah n Cukur Jambul Airis.. part 1

07 Dis 2009 berlansungnya mjlis Aqiqah n cukur jambul puteri ksyangan kami.. mase ni aku msih berpantang hari yang ke 44.. huh..lega.. xlarat dah den nak berpantang..Alhamdulillah majlis berjalan lncar.. cuaca pun ok, x hujan n x berapa panas..

" Hukum melakukan aqiqah adalah sunat mu'akkadah iaitu sunat yang sangat digalakkan oleh Islam. Sebagaimana perbuatan Nabi Muhammad saw ketika Baginda mengaqiqahkan cucundanya Hassan dan Hussain alaihimassalam. Ianya bukanlah perkara yang wajib dilakukan. Barang siapa yang dikurniakan baginya anak, lalu dia ingin menyembelihkan untuk anaknya maka sembelihlah untuk anak lelaki dua ekor kambing yang sama keadaannya dan bagi anak perempuan seekor kambing."(copy paste je).. enjoy pic kat bwh..


ni la kambing aqiqah airis.. mmg terbaik dr ladang.. harga pun lagi terbaik..heheh..
ustaz shukor tgh ready nk sembelih kambing.. (abg haikal merajuk xdpt tgk kambing disembelih sbb die tido..mama die kejut, x nak bgun..)



















papa n paklang bertungkus lumus pasang khemah npak?pakai baju same kaler lagik! hehe



















atok n wan org yg paling sbuk skali..pakai baju same kaler gak? dh jnji ke diorg ni?



















xtvt mbgkus cndrahati n gula2, ni sume minah enteprem..termasukla yg baju itam kat tepi tu..
adik, abg n kak echa main atok pnye sound system. nyanyi lgu alyah(kau.. tlh jauh, jauh dariku,tiada ruang dihati buatmu, namun harus ku akui, ada ketika diminda kau menjelma kembali) versi diorg la.. heheh



















ni la door gift tuk tetamu..aku tgh pntang smbil posing ngn labu syong( pe kes bju terangkat kt blakng?)














diorg ni main air yg lebih..bkn nye bsuh pgan.. si kecik 2 org tu pn same.. termasukla pkngah die..yg si baju oren blang2 tu ( maklang) dok simbah2 org ngan air..abis lencun diorg sume..pape pun.. best gile..


No comments: