Thursday, May 17, 2012

Alahai Adik Amani..









hanya gambar menerangkan maksud cerita..
 kikiki..adik amani slalu buat aksi2 klaka.
sedar tak sedar 26 hb ni adik dah setahun la adik.. 
ibu tgh ready membusy kan diri buat persedian tuk besday adik.. Tema ape ye??

Wednesday, May 16, 2012

Cik Mar.....

Salam.. 
mood 2-3 hari sgt tak best sejak dapat berita 
kawan baik dari unit k dulu sakit..
bukan sakit sikit2.. tapi Breast Cancer Stage 3.. 
ya Allah..macam nak tercabut jantung bile  dapat tau dari sue..bergenang air mata, bile selak2 gambar 
cik mar masa kita sama2 ketawa dulu.. . 
Masih belum ada kekuatan untuk call cik mar.. 
kerana disaat menulis entry ini, air mata saya masih mengalir..
Saya tau,  kalau Cik Mar ada masa, cik mar akan jenguk2 blog saya..

untuk Cik Mar....
Harap Cik Mar terus kuat untuk menanggung 
dugaan Allah di dunia ini.. 
Anggap ini ujian untuk kita lebih dekat lagi dengan Nya..
Allah turunkan ujian buat seseorang kerana 
Allah tau kita mampu menghadapi nya..
Saya tau Cik Mar kuat kan?
Kami disini sentiasa doakan Cik Mar cepat sembuh..
Doakan Cik Mar, Man dan Amsyar lebih kuat untuk 
menerima dugaan ini..
Amin...Amin.. Amin..
cik mar dengan airis mase BBQ kat pd

masa melawat cik mar bersalinkan amsyar

ADIB AMSYAR.... semoga kamu menjadi seorang anak yang baik bila dewasa nanti.. kamu telah dipilih oleh Allah  untuk menghadapi ujian ini.. sentiasa lah berdoa untuk 'MAK' kamu ye amsyar.. Amsyar adalah permata yg paling berharga buat 'MAK'.. Amsyar lah pengubat segalanya...

link kat bawah ni, kisah cik mar mase bersalinkan amsyar...

Monday, May 7, 2012

TERIMA KASIH WAHAI ANAK






ibu harap kakak dan adik boleh tolong ibu sampai besar.. hihihi..muke adik xleh tahan.. 
TERIMA KASIH KAKAK DAN ADIK.. 
pembantu ibu dikala papa g keje..

Sunday, May 6, 2012

SELAMAT HARI IBU 'MAK'


Bila mak kata dia teringat, kita jawab kita sibuk sangat.
Bila ayah kata dia rindu, kita jawab nantilah hujung minggu.
Bila 
mak minta kita pulang, kita jawab kita belum lapang.
Bila ayah minta kita singgah, kita jawab kerja kita belum selesai.
Bila hati kita terguris, kita kata “Mak memang tak pernah faham”.
Bila hati kita terhiris, kita kata “Ayah memang tak ambil kisah”.

Tetapi


Bila hati mak kita terguris, mak kata “Tak apa, dia masih muda”.
Bila hati ayah kita terhiris, ayah kata “Tak apa, belum sampai akalnya”.
Bila kita menangis tanda lapar, mak berlari bagai hilang kaki.
Bila kita merintih tanda derita, ayah bersengkang mata bagai
kan tiada lena.
Bila kita sedih kerana gagal, mak setia membekalkan cekal.
Bila kita pilu kerana kecewa, ayah teguh berkata dia tetap bangga.
“Ya-Allah, bahagiakanlah kedua ibu bapa kami 
sepertimana mereka telah membahagiakan kami 
suatu ketika dahulu. Amiin.”